jump to navigation

Με γρήγορους ρυθμούς οι εργασίες στις σήραγγες των Τεμπών 28 Μαΐου, 2010

Posted by larissacity in ΑΡΧΙΚΗ, ΚΟΣΜΟΣ, ΛΑΡΙΣΑ.
trackback

Την ικανοποίησή του για «την πορεία των εργασιών στις 3 σήραγγες των Τεμπών και για την πιστή τήρηση του χρονοδιαγράμματος παράδοσής τους στην κυκλοφορία», αλλά και τον προβληματισμό του «για την οικονομική αφαίμαξη και την πολιορκία που υφίστανται από κεντρικά και πλευρικά διόδια οι κάτοικοι του νομού» εξέφρασε, με δηλώσεις του ο νομάρχης Λάρισας κ. Λουκάς Κατσαρός, κατά τη διάρκεια της ξενάγησής του από τους εκπροσώπους της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» στο εργοτάξιο της εταιρίας.
Τόσο ο κ. Κατσαρός, όσο και ο δήμαρχος Μακρυχωρίου κ. Ζήσης Λιούπας και άλλοι εκπρόσωποι τοπικών φορέων δεν έκρυψαν το θαυμασμό τους για τον «τρόπο κατασκευής ενός σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου, που θα αναβαθμίσει τον συγκοινωνιακό χάρτη της Κεντρικής Ελλάδας» και για «την 24ωρη εργασία των συνεργείων της εταιρίας (στις σήραγγες εργάζονται 23 υπάλληλοι σε τρεις βάρδιες και συνολικά στο έργο πάνω από 1500), ώστε το έργο να ολοκληρωθεί περί τα τέλη του 2012, όπως προβλέπει η σύμβαση».
ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΙΣ ΣΗΡΑΓΓΕΣ
Πρώτος σταθμός της ξενάγησης του νομάρχη κ. Κατσαρού, του δημάρχου Μακρυχωρίου κ. Λιούπα και εκπροσώπων των ΜΜΕ ήταν η πρώτη σήραγγα (Τ1), την οποία θα συναντήσει ο οδηγός (όταν ολοκληρωθεί το έργο) στο ύψος του Ευαγγελισμού. Την ενημέρωση των παραπάνω ανέλαβαν ο αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής του έργου κ. Δημοσθένης Παπακριβόπουλος, ο Διευθυντής Λειτουργίας του έργου κ. Γιάννης Νασιούλης και η υπεύθυνη Επικοινωνίας της εταιρίας κ. Ρένα Ζαβρίδου. Στην Τ1 έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη της σήραγγας, μήκους 2 χλμ, ενώ ανά 300 μέτρα υπάρχουν συνδετήρια τμήματα των 2 πλευρών (με δύο ρεύματα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση η κάθε μία) για τους πεζούς και ανά 900 μέτρα για τα οχήματα. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για την εσωτερική επένδυση της σήραγγας. Η έξοδος της σήραγγας Τ1 για τον οδηγό είναι στο ύψος των Αμπελακίων. Μετά από 1 χλμ ανοικτού αυτοκινητόδρομου ο οδηγός θα συναντήσει, στο ύψος του Κισσάβου, τη δεύτερη σήραγγα (Τ2), τη μεγαλύτερη οδική των Βαλκανίων, με μήκος 6 χλμ. Εκεί οι εργασίες διάνοιξης βρίσκονται στο 50%, με τα συνεργεία να δουλεύουν από την είσοδο και την έξοδο (στο Ομόλιο) ταυτόχρονα.
ΟΙ ΕΚΡΗΞΕΙΣ
Το πέτρωμα που συνάντησαν στο σημείο αυτό τα συνεργεία, ανάγκασαν την Κοινοπραξία να χρησιμοποιήσει εκρηκτικά. Όπως διαβεβαίωσαν τον Νομάρχη Λάρισας κ. Λουκά Κατσαρό, οι εργοταξιάρχες «οι εκρήξεις δεν πρόκειται να δημιουργήσουν κανένα πρόβλημα στο περιβάλλον. Οι εκρήξεις γίνονται ανά 8ώρο και σε 30 διαφορετικούς χρόνους (σαν ντόμινο) και επιτυγχάνεται η αποκόλληση 450 κυβικών βράχου. Δηλαδή κάθε μέρα με τις εκρήξεις η διάνοιξη προχωρά 18 μέτρα ανά πλευρό της σήραγγας. Μέχρι τώρα στο βουνό δεν έχει βρεθεί νερό ή κάποια πηγή, ενώ τις εργασίες παρακολουθεί εκπρόσωπος της Εφορείας Σπηλαιολογίας».
Επόμενος σταθμός της ξενάγησης των τοπικών «αρχόντων» ήταν η νέα γέφυρα του Πηνειού, που κατασκευάζεται στο σημείο του παλιού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Ραψάνης. Και αυτή βρίσκεται στο μισό της ολοκλήρωσής της και υπολογίζεται ότι τέλος του χρόνου θα είναι έτοιμη.
Να σημειωθεί ότι την τρίτη σήραγγα (Τ3), ο οδηγός επρόκειτο να τη συναντήσει μετά από 12 χλμ (από την Τ2) και αφού περάσει από την νέα γέφυρα του Πηνειού, τον κόμβο Ραψάνης (για έξοδο των οχημάτων στα παράλια του Δήμου Κάτω Ολύμπου) και τον κόμβο Πλαταμώνα, τους οποίους επίσης κατασκευάζει η εταιρία. Η είσοδος της Τ3 βρίσκεται στο ύψος του Παντελεήμονα και η έξοδος στη Σκοτίνα (στην κατηφόρα, πριν τη Λεπτοκαρυά). Έχει μήκος 2,7 χλμ και η πορεία των εργασιών είναι στο 50% (1300 μέτρα), στο νότιο τμήμα της δεν χρειάστηκαν εκρηκτικά, στο βόρειο ελάχιστα, ενώ η εκσκαφή γίνεται μηχανικά.
Να σημειωθεί ότι ο οδηγός που θα χρησιμοποιεί τη σημερινή εθνική οδό, με κατεύθυνση τη Θεσ/νίκη θα βλέπει τις δύο πρώτες σήραγγες στα δεξιά του και την τρίτη στα αριστερά του, από την πλευρά του Ολύμπου.
Στην Τ2 συναντήσαμε και συνεργείο της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, η οποία συντηρούσε ευρήματα (πλάκες, σχετικά μέτριας σπουδαιότητας) που ανακαλύφθηκαν από τις εκσκαφές.
ΠΑΝΩ ΑΠ’ ΟΛΑ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Με αφορμή τις συνεχείς ερωτήσεις του νομάρχη Λάρισας κ. Κατσαρού για την ασφαλή διέλευση των οχημάτων από τις σήραγγες, οι εκπρόσωποι της εταιρίας αφιέρωσαν πολύ χρόνο στην ξενάγηση, τόσο στα δύο κατακόρυφα και ένα κάθετο φρεάτια εκαπνισμού που υπάρχουν στην Τ2 για τη διαφυγή του καπνού σε περίπτωση φωτιάς, όσο και στις συχνές οδούς διαφυγής που υπάρχουν και στις τρεις σήραγγες για πεζούς και οχήματα.
Εντύπωση προκάλεσαν επίσης τα τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα που χρησιμοποιούνται στις εργασίες, κυρίως το μηχάνημα διάτρησης που έχει πάνω του Ηλεκτρονικό Υπολογιστή, ο οποίος εντοπίζει την κατάλληλη θέση του βράχου, για να τον τρυπήσει, ενώ ο χειριστής του ασχολείται αποκλειστικά με τον Η\Υ.
ΟΙ ΑΙΧΜΕΣ ΤΟΥ ΝΟΜΑΡΧΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ
Αν και δήλωσε εντυπωσιασμένος από την πορεία των εργασιών και αισιόδοξος ότι «αυτή η πονεμένη ιστορία θα λάβει τέλος το 2012» , ο νομάρχης κ. Κατσαρός δεν ξέχασε το παλλαϊκό αίτημα μείωσης του κόστους των διοδίων.
Έτσι στις δηλώσεις του προς τα ΜΜΕ μίλησε για «ένα πολύ σημαντικό και συνάμα ακριβό έργο για τους πολίτες του νομού. Δεν γνωρίζω, αν υπάρχει άλλος νομός που πολιορκείται τόσο στενά, από μετωπικά και πλευρικά διόδια. Είναι γεγονός ότι με ευθύνη των δύο μεγάλων κομμάτων εγκρίθηκε η σύμβαση παραχώρησης του έργου στην εταιρία. Θέλω να υπενθυμίσω σχετικές δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών κ. Μαγκριώτη για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με στόχο τη μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης των οδηγών. Η κυβέρνηση οφείλει να βρει άμεσα τρόπους να ελαφρύνει τους χρήστες των δρόμων αυτών. Ας σταματήσει τεχνηέντως να δημιουργεί εντάσεις των τοπικών κοινωνιών με την εταιρία. Οφείλει να δώσει λύση, εδώ και τώρα. Να πραγματοποιήσει αυτά που υποσχέθηκε».
Advertisements

Σχόλια»

1. Fanis GAragounis - 28 Απρίλιος, 2011

I consider the completion of such a megathlon, a long awaited dream come true as it will free the locals from the traffic and noise pollution, it will create a safe road network for the drivers of short and long distance trips, it will contribute to the upgrading of the road system in our country.
I think this project is worth its money at the end of the day…


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: