jump to navigation

Μουσείο ο παλιός σταθμός του Θεσσαλικού 16 Οκτώβριος, 2009

Posted by larissacity in ΑΡΧΙΚΗ, ΛΑΡΙΣΑ.
trackback

Οι καλύτερες προοπτικές, από κάθε προηγούμενη φορά, ξεπροβάλλουν για να αποκτήσει η Λάρισα ένα ακόμα μουσείο, αυθεντικό, αυτό του παλιού σιδηροδρομικού σταθμού του Θεσσαλικού. Απαραίτητη προϋπόθεση να εγκρίνει η νέα διοίκηση του ΟΣΕ το αίτημα των δύο συλλόγων για παραχώρηση του χώρου με δικαίωμα πλήρους επισκευής, αναπαλαίωσης και αποκατάστασης του αρχικού σχεδίου του σταθμού, που είναι δίδυμο «αδελφάκι» με το σημερινό σιδηροδρομικό σταθμό Βόλου.
Υπάρχει ήδη έτοιμη μελέτη στους συλλόγους για πλήρη αποκατάσταση του σταθμού κόστους 286.500 ευρώ και με προοπτικές ένταξης σε προγράμματα του ΠΕΠ Θεσσαλίας, του ΕΣΠΑ κ.λπ. Οι στόχοι αυτοί των δύο συλλόγων βρήκαν ανταπόκριση και από τα μέλη του 4ου Διαμερισματικού Συμβουλίου Λάρισας, που ομόφωνα προχθές το βράδυ στην τακτική του συνεδρίαση, αποφάσισε να στηρίξει την προσπάθεια. Ο παλιός σταθμός του Θεσσαλικού βρίσκεται προς την πλευρά του νέου Λαογραφικού Μουσείου Λάρισας και μπορεί μελλοντικά να συνδεθούν τα δύο μουσεία, ήδη υπάρχει κάποιος διάδρομος και να αποτελούν κόμβο επισκέψεων σχολείων και τουριστών και κατοίκων της περιοχής.
Μετά κι από προηγηθείσες συναντήσεις, από το Σύλλογο Φίλων του Σιδηροδρόμου Λάρισας ο πρόεδρος κ. Ι. Πολυμέρου και ο γ. γραμματέας κ. Χρ. Παπακώστας, από το Πολιτιστικό Κέντρο Σιδηροδρομικών ο αντιπρόεδρος κ. Τριαντ. Οικονόμου και ο γ. γραμματέας κ. Σωτ. Σκοτεινιώτης, εμφανίστηκαν στο 4ο Διαμερισματικό Συμβούλιο προχθές το βράδυ και έθεσαν αναλυτικά το ζήτημα. Οι οικονομικές προϋποθέσεις για να υλοποιηθεί το έργο, αφού βεβαίως προηγηθεί η παραχώρηση από τον ΟΣΕ, είναι: Να ενταχθεί στο ΠΕΠ Θεσσαλίας, και στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Θεσσαλίας- Στερεάς Ελλάδας- Ηπείρου 2007- 2013, όπου υπάρχει δράση για κατασκευή- εκσυγχρονισμό μουσείων από ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα ή εποπτευόμενα από το δημόσιο ή δημόσιους φορείς. Επίσης, μπορεί να βοηθήσει, συμβολικά και η διεξαγωγή των Μεσογειακών Αγώνων το 2013 σε Βόλο και Λάρισα.
Οι μηχανικοί Αδελφοί Λιαπόπουλοι ετοίμασαν την πλήρη μελέτη για αποκατάσταση του σταθμού και τη στηρίζει και ο καθηγητής του Πολυτεχνείου κ. Συρμακέζης. Επίσης, υπάρχουν ήδη δωρεάν προσφορές εργολάβων για διάθεση φορτωτή και φορτηγού ή υλικών για απομάκρυνση μπάζων και άλλες εργασίες. Πλέον, και με την ομόφωνη στήριξη του 4ου Διαμερισματικού Συμβουλίου, το θέμα θα προωθηθεί σε Δήμο και Νομαρχία, ώστε να σχηματισθεί μέτωπο πίεσης για υλοποίηση του έργου.
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των σιδηροδρομικών φορέων, ο χώρος κατά ένα μέρος θα χρησιμοποιηθεί από το μουσείο και ο υπόλοιπος θα διατεθεί για τυχόν ανάγκες του ΟΣΕ, που είναι και ο ιδιοκτήτης του εναπομείναντος Ιστορικού Κτιρίου για τη Λάρισα.

Πηγή : www.eleftheria.gr

Advertisements

Σχόλια»

1. kitsosmitsos - 19 Οκτώβριος, 2009

Θα έχει το ενδιαφέρον του.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: